Informacja dla autorów artykułów
Zgłoszone artykuły zostaną poddane ocenie przez Radę Programową do dnia 10 czerwca. Następnie, z uwzględnieniem preferencji autorów dotyczących publikacji, każdy z autorów otrzyma informację o możliwości skierowania swojego tekstu do wybranych czasopism naukowych. Informacje te zostaną przekazane najpóźniej do końca czerwca.
Instrukcja dla uczestników konferencji – procedura publikacyjna artykułów
- Zgłoszenie abstraktu:
● uczestnicy konferencji składają abstrakty, które podlegają ocenie:- formalnej: zgodność z wytycznymi przedstawionymi w zakładce „ABSTRAKTY” na stronie konferencji.
- merytorycznej: zgodność tematyczna abstraktu z zakresem konferencji.
- Przyjęcie abstraktu i przygotowanie artykułu:
● po przesłaniu abstraktu, uczestnik (zgłaszający) otrzymuje informację o przyjęciu lub odrzuceniu.
● jeśli abstrakt zostanie przyjęty, zgłaszający może przygotować pełny artykuł i przesłać go do 16 marca 2025. - Wybór czasopisma:
● zgłaszający samodzielnie wskazuje czasopismo, do którego chciałby zgłosić swój artykuł, można wskazać czasopisma pierwszego i drugiego wyboru,
● informację o wyborze tytułu czasopisma uczestnik wysyła organizatorom w mailu wraz z tekstem artykułu. - Ocena artykułu przez organizatorów:
● uczestnik (zgłaszający) powinien upewnić się, że treść artykułu jest zgodna z zakresem tematycznym wybranego czasopisma,
● organizatorzy dokonują oceny artykułu pod kątem: zgodności merytorycznej z wybranym czasopismem,
● jeśli artykuł nie spełnia wymogów, organizatorzy kontaktują się z uczestnikiem, wskazując konieczność poprawek lub sugerując zmianę czasopisma. - Przesyłanie artykułu do czasopisma:
● po wewnętrznej akceptacji artykułu, o której uczestnik zostanie poinformowany mailowo, autor przesyła artykuł do czasopisma, wskazanego przez organizatorów. - Kontakt z czasopismem:
● od momentu wysłania artykułu przez uczestnika do czasopisma, wszelkie dalsze działania związane z procesem publikacyjnym (np. przyjęcie, recenzja, decyzja o odrzuceniu) odbywają się bezpośrednio między czasopismem a autorem. - Możliwość zmiany czasopisma:
● w przypadku odrzucenia artykułu przez pierwsze wybrane czasopismo, autor może zgłosić artykuł do innego czasopisma, wskazując je jako „drugi wybór” – jeśli mieści się w czasie przewidzianym na taki proces przez organizatorów,
● takie zgłoszenie musi odbyć się w ramach tej samej procedury konferencyjnej i w określonym przez organizatorów terminie.
● po zaakceptowaniu artykułu przez organizatorów, wszystkie dalsze kontakty odbywają się bezpośrednio pomiędzy autorem a wydawnictwem.
Ważna informacja: Ostateczna decyzja o zakwalifikowaniu artykułu do konkretnego czasopisma zależy zarówno od jego wartości merytorycznej, jak i od kolejności zgłoszeń.
Autorzy mają możliwość samodzielnego wyboru czasopisma naukowego, jednak należy pamiętać, że w przypadku niektórych tytułów liczba artykułów, które mogą zostać opublikowane, jest ograniczona.
Wszystkie wskazane czasopisma znajdują się na ministerialnej liście czasopism naukowych.
– Central European Management Journal (Emerald) – MNiSW: 100 pkt. (publikacja w języku angielskim) https://emeraldgrouppublishing.com/journal/cemj – organizator wybierze 10 najlepszych artykułów, które po uzyskaniu pozytywnych recenzji zostaną opublikowane w czasopiśmie.
– International Journal of Contemporary Management (Sciendo) – MNiSW: 70 pkt. (publikacja w języku angielskim, preferowane będą artykuły napisane ze współautorami afiliowanymi poza granicami Polski). https://sciendo.com/journal/IJCM – organizator wybierze do 5 najlepszych artykułów, które po uzyskaniu pozytywnych recenzji zostaną opublikowane w czasopiśmie.
– Journal of Environmental Management and Tourism (ASERS Publishing) – MNiSW: 70 pkt. (publikacja w języku angielskim) https://journals.aserspublishing.eu/jemt/issue/view/269 – organizator wybierze do 14 najlepszych artykułów związanych z tematyką czasopisma. Po uzyskaniu pozytywnych recenzji obowiązuje opłata publikacyjna tzw. publication fee (250 euro; szczegóły na stronie wydawnictwa). Artykuły zostaną wydane w numerze specjalnym.
– Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej. Seria: Organizacja i Zarządzanie (Scientific Papers of Silesian University of Technology: Organization and Management Series) – MNiSW: 70 pkt. (publikacja w języku angielskim) https://managementpapers.polsl.pl/?page_id=102 – po uzyskaniu pozytywnych recenzji obowiązuje opłata publikacyjna tzw. publication fee (szczegóły na stronie czasopisma: 1500 PLN brutto w przypadku, gdy wszyscy autorzy są afiliowani w Polsce lub 750 PLN brutto, gdy współautorzy są afiliowani poza granicami Polski).
– Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie (Krakow Review of Economics and Management) – MNiSW: 70 pkt. (publikacja w języku angielskim) https://krem.uek.krakow.pl/index.php/krem/author_guidelines – organizator wybierze do 5 najlepszych artykułów, które po uzyskaniu pozytywnych recenzji zostaną opublikowane w czasopiśmie.
– E-mentor – MNiSW: 40 pkt. (publikacja w języku polskim) https://www.e-mentor.edu.pl/strona/3 – organizator wybierze do 3 najlepszych artykułów, które po uzyskaniu pozytywnych recenzji zostaną opublikowane w czasopiśmie.
– Marketing Instytucji Naukowych i Badawczych – MNiSW: 40 pkt. (publikacja w języku angielskim) https://minib.pl/informacje-dla-autorow-i-recenzentow – organizator wybierze do 12 najlepszych artykułów, które po uzyskaniu pozytywnych recenzji zostaną opublikowane w czasopiśmie.
– Marketing i Rynek – MNiSW: 40 pkt. (publikacja w języku polskim) https://www.pwe.com.pl/czasopisma/marketing-i-rynek/dla-autorow/warunki-publikacji – organizator wybierze do 20 najlepszych artykułów, które po uzyskaniu pozytywnych recenzji oraz uiszczeniu opłata publikacyjnej tzw. publication fee (1000 PLN brutto) zostaną opublikowane w czasopiśmie.
Kontakt do czasopism:
- Central European Management Journal: Anna Goryńska, gorynska@kozminski.edu.pl
- International Journal of Contemporary Management: dr Magdalena Sawczuk, m.sawczuk@uj.edu.pl
- Journal of Environmental Management and Tourism: Kolegium Redakcyjne, krem@uek.krakow.pl
- E-mentor: Redakcja, redakcja@e-mentor.edu.pl
- Marketing Instytucji Naukowych i Badawczych: Kamila Kaczyńska, kamila.kaczynska@ilot.lukasiewicz.gov.pl
- Marketing i Rynek: Sekretarz redakcji: Anna Werner, mir@pwe.com.pl
- Research on Enterprise in Modern Economy – theory and practice: Piotr Kasprzak, piotr.kasprzak1@pg.edu.pl